O "panoramach" marzy chyba każdy event manager. Robią one wrażenie a jest dosłownie kilku realizatorów w Polsce którzy potrafią je dobrze zrobić.
Im więcej projektorów tym trudniejsza panorama…!
Ta którą możecie zobaczyć na zdjęciach i filmikach poniżej była prawdopodobnie największą projekcją panoramiczną jaka została zrobiona w Polsce. Obraz z 11 projektorów pokrył w sumie ponad 500m2 powierzchni. Realizacja odbyła się w hali MT POLSKA a na montaż nie mieliśmy za dużo czasu – niestety to standard w Polsce, który przysparza sporo nerwów i realizatorom i organizatorom. No ale cóż, trzeba dąć radę i już.
Dlaczego zatem z ilością projektorów rośnie złożoność instalacji. Ponieważ im większy i dłuższy obraz tym większej rozdzielczości materiał będzie na nim wyświetlany. A to pociąga za sobą zestawienie naprawdę mocnych media serwerów, które pociągną całą emisję. Mówię oczywiście o sytuacji gdzie projekcja panoramiczna to jeden obraz o długości np. prawie 100m a nie multiplikacji co 2 projektory tego samego obrazka lub wyświetlania na każdym innego źródła, co często nazywa się projekcją panoramiczną.
Do zbudowania poniższej projekcji wykorzystano 11 projektorów o mocy od 6000 ANSI do 10 000 ANSI, tak tak, żadne 30 000 ANSI, a jedynie 11 dobrze skalibrowanych projektorów średniej mocy. Nie dajcie się nabrać na magię jasności. Jest naprawdę niewiele miejsc i co ważne warunków gdzie projektor 30k ANSI ma sensowne zastosowanie, ale o tym napisze kiedy indziej.
Do emisji contentu wykorzystano dwa media serwery CATALYST 4 PRO w wersji 4,4 a do sterowania całością konsoletę WHOLE HOG 3.
Pewnie się zdziwicie, że emisją video była sterowana konsoletą oświetleniową ale od kilku lat granica między światłem a multimediami się zaciera. Mikser video pozwala nam na wybór źródeł, mixowanie kamer ale konsoleta oświetleniowo-multimedialna pozwala nam na synchroniczne sterowanie wieloma media serwerami na raz.RM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz