wtorek

Jak wyglądają multimedialne stoiska targowe za granicą ?


Jeżeli miałeś kiedyś okazję odwiedzić imprezę targowa za naszą zachodnią granicą, można się zachłysnąć poziomem technologicznym stoisk targowych tam budowanych. Szczególnie jest to widoczne wśród firm motoryzacyjnych, komputerowych ale także wśród wielu gałęzi przemysłu dla której organizowane są targi np. w Niemczech.



Praktycznie każda firma próbuje stworzyć nowoczesne przyciągające wzrok klientów stoisko zlecając projektantom wymyślanie coraz to bardzie nowatorskich rozwiązań i zabudów.


W krajobraz nowoczesnego stoiska na stałe wpisały się już plazmy oraz różnego rodzaju telebimy, na którym można zaprezentować działające produkty, swoje realizacje a także filmy i prezentacje. Duży obraz to bardzo ważny element stoiska, szczególnie dla firmy, która nie zawsze może pokazać wszystkie swoje produkty na stoisku. Dzięki ekranom możemy zaprezentować swoje realizacje, sprzęt lub w ciekawym i przyciągającym uwagę filmem lub prezentacją zainteresować zwiedzających. 

Jednak telebimy to nie wszystko.

Wchodząc na hale targową, w pierwszej kolejności wzrok przyciągają fenomenalne stoiska, zaprojektowane i wybudowane z wykorzystaniem najnowszych technologii multimedialnych i oświetleniowych. Ich właściciele doskonale wiedzą, że aby móc nawiązać relacje biznesowe musimy przyciągnąć czymś potencjalnego klienta i tym czymś są nietuzinkowe wyróżniające się multimedialne stoiska.

 
Z zasady chodząc po targach nie damy rady zatrzymać się na każdym stoisku i poświęcić wystarczająco dużo czasu na to aby zapoznać się z ofertą danej firmy. Wybieramy więc te które podświadomie wydają nam się atrakcyjne. Rzadko już spotykane stoiska z okta-normy traktujemy z mniejszym zainteresowaniem niż nawet nieduże stoisko, które jest w ciekawy sposób zaprojektowane i zaaranżowane. Zatrzymujemy się tam choćby dlatego aby nie pominąć czegoś co może być hitem. Zatem cel wystawcy został osiągnięty, co prawda stoisko kosztowało go drożej niż proste stoisko konkurenta ale w ciągu tych 3 dni jego stoisko odwidziało 3 krotnie więcej potencjalnych klientów niż konkurenta – przyszli bo zainteresowali się samym stoiskiem, a to już jest połowa sukcesu.

Czym zatem wyróżniają się stoiska i w jaki sposób zachodnie firmy próbują się wyróżnić ? 

Stosuje się do tego różnorodne rozwiązania multimedialne, diodowe i oświetleniowe, które pozwalają tworzyć „żywe” mieniące się w barwach firmy ściany, podłogi itp. Zamiast ścianek z płyty paździerzowej stosuje się "zastawki multimedialne", zamiast małych plazm stosuje się  ekrany diodowe, na podłodze układa się interaktywną podłogę diodową która zmienia kolor i wyświetla wizualizacje kiedy na nią wejdziemy. 

Do tego dochodzą systemy zarządzenia obrazem, które umożliwiają synchroniczne wyświetlanie na różnych nośnikach wcześniej przygotowanych materiałów audio-wizualnych. Nie możemy też zapominać o rozwiązaniach takich jak FogScreen, ekran mgielny przez który można przejść. Emituje on ścianę suchej mgły na której można wyświetlać projekcję video i laserowe, może też być interaktywny. Jego niewątpliwa zaletą jest to, że jest tak niesamowity że ludzie zatrzymują się przy nim żeby zobzacyć coś czego jeszcze nie widzieli

To wszystko bardzo odróżnia stoisko firmy od nawet najbardziej ciekawych architektonicznie stoisk zbudowanych na zamówienie ale bazujących wyłącznie na kilku plazmach i tradycyjnym oświetleniu stosowanym w wystawiennictwie.

Zatem warto zainwestować aby mieć NAJLEPSZE lub jedno z najlepszych i najbardziej wyróżniających się stoisk na targach. 

Takie przy którym zbiera się najwięcej odwiedzających, takie które będą podziwiali zwiedzający i na tle którego będą robili sobie zdjęcia i w końcu takie którego handlowcy wrócą z największa ilością wizytówek, które mogą zamienić się na kontrakty. 

Jeżeli zatem wydaje Ci się, że aby obecność na tragach była sukcesem wystarczy zwykłe stoisko, jesteś w błędzie. Dla Ciebie liczy się ile osób odwiedziło Twoje stoisko a nie ile osób odwiedziło całe targi – warto zatem rozważyć zastosowanie nowoczesnych technologii audio-wizualnych i diodowych projektując kolejne stoisko firmowe. Na koniec warto też wspomnieć że wszystkie te technologie są dostępne w Polsce! RM