Po raz kolejny firma
ARAM była odpowiedzialna za projekt i produkcję techniczną największej imprezy
gamingowej na świecie jakim jest Finał Światowy IX Edycji Intel Extreme
Masters.
Wydarzenie już
drugi rok z rzędu odbyło się w Katowicach, tym razem objął swoim zasięgiem dwie
lokalizacje – Katowicki Spodek oraz nowo wybudowane Międzynarodowe Centrum
Kongresowe. Event po raz kolejny pobił wszelkie możliwe rekordy oglądalności
oraz zwiedzających. Już wkrótce poznamy oficjalne liczby, ale mówi się o ponad
100 tys. odwiedzających oraz milionach unikalnych użytkowników śledzących
rozgrywki online.
Wydarzenie
trwało łącznie cztery dni, a ARAM odpowiadał za projekt i jego wykonanie. tj.
produkcję techniczną, pełną logistykę, nadzór wykonawczy i realizację.
Nasza firma od
kilku lat z powodzeniem realizuje eventy między innymi w modelu „od projektu do efektu” zapewniła kompleksowe rozwiązania sceniczne i
techniczne wraz z pełną obsługą w zakresie oświetlenia, multimediów,
konstrukcji i nagłośnienia.
Praca nad
wydarzeniem rozpoczęła się wiele miesięcy przez samymi montażami, jak mówi
Michał Mrzygłocki, „odpowiadaliśmy
również za wykonanie projektów multimedialnych scenografii do wszystkich scen”.
Przy projekcie współpracowaliśmy ściśle zarówno z klientem jak i realizatorami,
miedzy innymi Jackiem Van Danielsem.
Powstały
łącznie aż trzy sceny, w tym główna o imponującej rozpiętości 60m,
zlokalizowana w Katowickim Spodku. Dwie mniejsze sceny o rozpiętości
odpowiednio 12m i 16m oraz zabudowę do ponad 20 stoisk targowych, które stanęły
w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Tegoroczny IEM to ogromny event, mnogość
miejsc, które obsługiwała firma ARAM oraz olbrzymie ilości sprzętu które
przyjechały 16 ciężarówkami sprawiały, że tegoroczny Intel Extreme Masters to duże
wyzwanie logistyczne ale i olbrzymi sukces!
Na same stoiska
wykorzystane zostało 1000 metrów bieżących kratownic i niezliczone ilości
elementów różnego typu oraz ponad 400 urządzeń diodowych takich jak pary,
listwy oraz oświetlacze. Na dwóch mniejszych scenach wykorzystanych zostało
prawie 70 ruchomych głów różnego typu, a wśród nich m.in. głowice takie jak
Vari*Lite 3500S, Clay Paky Sharpy, Fourlight FL-600.
Konstrukcja
głównej sceny w Katowickim Spodku została oparta na systemie Layher, który
oświetlony został oświetlaczami Fourlight P5-IP oraz stroboskopami LED STROBE.
Ponadto wśród główych urządzeń oświetleniowych znalazły się: Clay Paky Mythos,
Vari*Lite 3500S, Clay Paky Sharpy, Clay Paky Sharpy Wash, Clay Paky Alpha Spot
QWO 800 ST, Fourlight FL-600, Robe Robin 1200, Four Light Blinders - łącznie
wykorzystanych zostało prawie 200 ruchomych urządzeń.
Całość
sterowana była przez system GrandMA 2 a cały show zaprogramowany i realizowany
był przez Wojtka "Kopra" Koperskiego, który już kolejny rok z
rzędu pracował z ramienia ARAMu przy tej maga-produkcji.
Multimedia to
przede wszystkim dwa olbrzymie ekrany projekcyjne 15,5x8,5m każdy, na których
projekcja odbywała się przy użyciu połączonych projektorów Barco HDF W26 oraz
Barco HDX W20, co dawało łącznie jasność prawie 50 000 ANSI. W scenie
użyte zostały także kurtyny diodowe LED Grid, Curve-8, Flex LED, ekrany diodowe
Fourlight P3 – o łącznej powierzchni prawie 200m2. Ponadto poziome linie w
schodach oraz w centralnej części wykonano z linie video Hi-Strip o łącznej
długości ponad 300 mb.
P.S. Oto spontaniczne podziękowania jakie otrzymaliśmy od
klienta.:
Cóż mogę
powiedzieć. Praca z ARAM to przede wszystkim to czysta przyjemność. :)
Dziękujemy za
pro aktywne zachowanie i realizowanie wszystkich naszych próśb.
Foto dzieki uprzejmości ESL oraz Dotota Tyszka
Foto dzieki uprzejmości ESL oraz Dotota Tyszka