środa

Finał Światowy IX Edycji Intel Extreme Masters z ARAM



Po raz kolejny firma ARAM była odpowiedzialna za projekt i produkcję techniczną największej imprezy gamingowej na świecie jakim jest Finał Światowy IX Edycji Intel Extreme Masters.

Wydarzenie już drugi rok z rzędu odbyło się w Katowicach, tym razem objął swoim zasięgiem dwie lokalizacje – Katowicki Spodek oraz nowo wybudowane Międzynarodowe Centrum Kongresowe. Event po raz kolejny pobił wszelkie możliwe rekordy oglądalności oraz zwiedzających. Już wkrótce poznamy oficjalne liczby, ale mówi się o ponad 100 tys. odwiedzających oraz milionach unikalnych użytkowników śledzących rozgrywki online.

Wydarzenie trwało łącznie cztery dni, a ARAM odpowiadał za projekt i jego wykonanie. tj. produkcję techniczną, pełną logistykę, nadzór wykonawczy i realizację.
Nasza firma od kilku lat z powodzeniem realizuje eventy między innymi w modelu „od projektu do efektu”  zapewniła kompleksowe rozwiązania sceniczne i techniczne wraz z pełną obsługą w zakresie oświetlenia, multimediów, konstrukcji i nagłośnienia.
Praca nad wydarzeniem rozpoczęła się wiele miesięcy przez samymi montażami, jak mówi Michał Mrzygłocki, „odpowiadaliśmy również za wykonanie projektów multimedialnych scenografii do wszystkich scen”. Przy projekcie współpracowaliśmy ściśle zarówno z klientem jak i realizatorami, miedzy innymi Jackiem Van Danielsem.
Powstały łącznie aż trzy sceny, w tym główna o imponującej rozpiętości 60m, zlokalizowana w Katowickim Spodku. Dwie mniejsze sceny o rozpiętości odpowiednio 12m i 16m oraz zabudowę do ponad 20 stoisk targowych, które stanęły w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Tegoroczny IEM to ogromny event, mnogość miejsc, które obsługiwała firma ARAM oraz olbrzymie ilości sprzętu które przyjechały 16 ciężarówkami sprawiały, że tegoroczny Intel Extreme Masters to duże wyzwanie logistyczne ale i olbrzymi sukces!

Na same stoiska wykorzystane zostało 1000 metrów bieżących kratownic i niezliczone ilości elementów różnego typu oraz ponad 400 urządzeń diodowych takich jak pary, listwy oraz oświetlacze. Na dwóch mniejszych scenach wykorzystanych zostało prawie 70 ruchomych głów różnego typu, a wśród nich m.in. głowice takie jak Vari*Lite 3500S, Clay Paky Sharpy, Fourlight FL-600.

Konstrukcja głównej sceny w Katowickim Spodku została oparta na systemie Layher, który oświetlony został oświetlaczami Fourlight P5-IP oraz stroboskopami LED STROBE. Ponadto wśród główych urządzeń oświetleniowych znalazły się: Clay Paky Mythos, Vari*Lite 3500S, Clay Paky Sharpy, Clay Paky Sharpy Wash, Clay Paky Alpha Spot QWO 800 ST, Fourlight FL-600, Robe Robin 1200, Four Light Blinders - łącznie wykorzystanych zostało prawie 200 ruchomych urządzeń.
Całość sterowana była przez system GrandMA 2 a cały show zaprogramowany i realizowany był przez Wojtka "Kopra" Koperskiego, który już kolejny rok z rzędu pracował z ramienia ARAMu przy tej maga-produkcji.

Multimedia to przede wszystkim dwa olbrzymie ekrany projekcyjne 15,5x8,5m każdy, na których projekcja odbywała się przy użyciu połączonych projektorów Barco HDF W26 oraz Barco HDX W20, co dawało łącznie jasność prawie 50 000 ANSI. W scenie użyte zostały także kurtyny diodowe LED Grid, Curve-8, Flex LED, ekrany diodowe Fourlight P3 – o łącznej powierzchni prawie 200m2. Ponadto poziome linie w schodach oraz w centralnej części wykonano z linie video Hi-Strip o łącznej długości ponad 300 mb. 

P.S. Oto spontaniczne podziękowania jakie otrzymaliśmy od klienta.:

Cóż mogę powiedzieć. Praca z ARAM to przede wszystkim to czysta przyjemność. :)
Dziękujemy za pro aktywne zachowanie i realizowanie wszystkich naszych próśb.






















Foto dzieki uprzejmości ESL oraz Dotota Tyszka