Połączenie światła i multimediów jest już faktem. Rozbudowane media serwery, coraz potężniejsze systemy
sterowania i rosnąca ilość urządzeń diodowych, zaczynają
mieć zastosowanie w coraz to mniejszych realizacjach. Dziś możemy mieć namiastkę
dużej scenografii festiwalowej na niewielkim evencie, a nawet w małej sali hotelowej lub klubie.
Diody to już nie tylko pary czy
listwy ledowe, dobrze upowszechniły się także urządzenia oświetleniowe
oparte o technologię RGBW – a więc takie, które mają w jednej diodzie
aż 4 kolory: czerwony,
zielony, niebieski i biały. Po zmieszaniu kolorów można uzyskać 16
milionów
barw. Wszystkie te urządzenia dają taką samą ilość światła zużywając
kilkukrotnie mniej prądu – czy można chcieć więcej?
Z dnia na dzień rośnie ilość producentów i modeli
ciekawych urządzeń, zdolnych odmienić każdy obiekt, scenografię lub event. Pojawiają
się nowe marki, które coraz częściej nie ustępują znanym do tej pory
producentom, często oferując większe możliwości za niższą cenę. Dzięki
urządzeniom oświetleniowym – tym stałym i tym ruchomym – przestaliśmy patrzeć
na lampę tylko w kontekście plamy światła, jaką daje. Urządzenia oświetleniowe
stają się istotnym elementem, scenografii, który sam w sobie wygląda efektownie!
Rozwój media serwerów, czyli specjalnych
komputerów zdolnych nie tylko symultanicznie odtwarzać grafiki i animacje, ale
i przeistoczyć urządzenia oświetleniowe w pixele video, odmienił sposób
odtwarzania różnych materiałów w tym samym czasie. To daje niespotykane
możliwości łączenia i synchronicznego sterowania wszystkimi urządzeniami z
jednej konsolety lub zestawu konsolet połączonych ze sobą, co przekłada się na
niesamowite efekty, jakimi można zaskoczyć uczestników eventu.
Nie sposób też nie wspomnieć o mocno
upowszechnionych już ekranach i kurtynach diodowych. Jeśli zaczniemy zagłębiać się w różnorodność produktów i technologii, zauważymy, że rozdzielczość to nie jedyny parametr, jaki warto
porównywać. Możemy wybierać spośród produktów do zastosowań zewnętrznych,
wewnętrznych, pełnych, półprzeźroczystych, wyginanych, płaskich, lekkich, o
małych gabarytach modułów i tych większych. Im większy wybór, tym mniej
ograniczone możliwości kreowania niepowtarzalnych multimedialnych scenografii.
Ale sprzęt to nie wszystko. Planując realizację nowego
projektu czy scenografii eventowej, warto spojrzeć przez pryzmat tego co chcemy
osiągnąć: czy chcemy, aby było wyłącznie jaśniej, czy wolimy, aby scena nabrała
przestrzeni, czy wreszcie chcemy mieć do dyspozycji dużo różnych urządzeń, aby
móc dynamicznie zmieniać scenografię w zależności od granej muzyki? Stonowana
sceneria podczas konferencji, wieczorem festiwalowy show multimedialny – dodajmy
do tego elementy automatyki scenicznej: zamykane ekrany czy jeżdżące kurtyny i
mamy show jak z bajki.
Aby jednak to wszystko połączyć w jedną spójną
całość i całe show przebiegało perfekcyjnie i zgodnie ze scenariuszem, oprócz
„ciężarówek sprzętu” potrzebna jest doświadczona ekipa realizatorów i techników
oraz starannie przemyślany projekt scenografii i oświetlenia. Już samo
zapanowanie nad 200 czy 300m2 różnych rodzajów kurtyn i ekranów diodowych
rozsianych po całej scenografii oraz kilkoma setkami urządzeń oświetleniowych
wymaga nie tylko olbrzymiej wiedzy, ale i doświadczenia.
W Polsce dysponujemy odpowiednim sprzętem i ludźmi,
zdolnymi realizować najbardziej spektakularne i skomplikowane scenografie
multimedialne. Pod tym względem Polska nie ustępuje najbardziej rozwiniętym
rynkom, o czym może świadczyć rosnąca obecność polskich firm na realizacjach
dla zagranicznych klientów.
Przykładowe projekty scenografii multimedialnych.:
Te i setki innych propozycji w ofercie ARAM. Napisz do Nas !
Odwiedź nasz kanał na YouTube
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz