Chciałbym zachęcić wszystkich którzy interesują się techniką audio-wizualną i sceniczną do darmowej prenumeraty międzynarodowego magazynu PLSN (Projection, Lights and Staging News)
Lato to czas koncertów, pikników i letnich eventów. Z pośród setek imprez kilka z nich na pewno będzie niezwykłych i utkwi w pamięci na długi czas. Czy zastanawialiście się co tak naprawdę powoduje ze te imprezy są tak niezwykle ? Otóż moim zdaniem o tym czy taki koncert będzie zapamiętany czy też nie decyduje w dużej mierze jego oprawa scenograficzna, a dziś scenografia to multimedia. Niemal każda scenę można odmienić dzięki kurtynom diodowym, telebimom i multimediom.
Dziś sam telebim i światło już nie wystarcza. Mimo że jeszcze kilka lat temu, rzadko który mały i średni koncert czy tez trasa miała jakikolwiek telebim, dziś to już standard, o oświetleniu nie wspomnę choć koncert Georga Michaela pokazuje że dziś światło zastępują rożne ekrany i kurtyny diodowe, tworząc zupełnie nową jakość. Ale to właśnie dzięki kurtynom diodowym rożnej maści można stworzyć scenę, która będzie się różnic od pozostałych, utkwi w pamięci i będzie opisywana przez prasę jako ta wyjątkowa, inna niż wszystkie!
Do dziś mnie zastanawia dlaczego polskie gwiazdy tak małą wagę przywiązują do oprawy, starając się wszystko robić własnym sumptem.
Czy pamiętacie ostatnia trasę Georga Michaela, który tańczył na ogromnym ekranie w kształcie języka ? Czy myślicie ze ten sprzęt był jego. Nic podobnego, i tak kolejna trasa, nawet jeżeli będzie, to miną lata a drugi raz żadna gwiazda nie wystąpi na takiej samej scenie jak poprzednio, armia scenografów będzie musiała wymyślać znów coś nowego i zaskakującego, coś co znów będzie na okładkach wszystkich gazet.
Z przyjemnością podjął bym się przygotowania oprawy multimedialnej trasy koncertowej którejś z polskich gwiazd - tylko oby jakaś chciała zrobić krok na przód i uwierzyć że fantastyczną oprawą multimedialną można zdobyć nie tylko serca i kieszenie fanów ale i pierwsze strony gazet.
Tymczasem wkrótce koncert Madonny na który wybieram sie zupełnie prywatnie - nie tyle posłuchać jej piosenek co obejrzeć fantastycznie przygotowany mega-show.
Wczoraj odbył się kolejny „Test z Historii” do którego multimedia dostarczyła firma ARAM. Test był emitowany przez program pierwszy Telewizji Polskiej. Tym razem test dotyczył Jana Pawła II i podobnie jak poprzedni odbywał się w Krakowie i Warszawie.
Do Krakowa technicy ARAMu pojechali z projektorem i ekranem do tylnej projekcji o wymiarach 5x4m a w Warszawskim Studio 5 w nieco zmodyfikowanej w stosunku do poprzedniej wersji scenografii zainstalowano 15m2 podłogi diodowej Fourlight LED FLOOR, dwa projektory 15000 ANSI każdy i panoramę zbudowaną z 60 plasmawall.
Dekorację zaprojektował Marcin Zawistowski, wizualizacje na ekrany i podłogę przygotował Piotr Szabliński a za realizację światła i multimediów odpowiadał Adam Tyszka. Całość wyreżyserował Konrad Smuga.RM
Na kanale firmowym ARAM znajdziecie ponad 50 filmików z różnych realizacji. Można zobaczyć jak wygląda podłoga diodowa w akcji, PixBox czy kurtyny LED GRID lub telebimy.
Serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszego kanału na YouTube:
Mam nadzieję, że dedykowane firmowe forum znacznie ułatwi Wam pozyskanie szczegółowych informacji o tym w jaki sposób można wykorzystać sprzęt i jakie efekty nim osiągnąć a także pozwoli przeczytać komentarze innych członków.
Grupa ARAMu jest zamknięta, aby do niej przystąpić potrzebne jest zaproszenie lub rekomendacja obecnego członka.
Przy okazji zapraszam także do grupy Event Engineering, która liczy już ponad 1500 osób z branży. RM
„Creative Media Ice Night” to tytuł imprezy jaka odbyła się w styczniu w Politechnice Warszawskiej. Choć w tym obiekcie zorganizowano już dziesiątki jak nie setki różnych imprez ta była wyjątkowa!
Po raz pierwszy zrezygnowano z mocno już opatrzonego podświetlania kuluarów, które zostały prawie całkowicie zasłonięte białymi ekranami. Zamiast oświetlania po raz pierwszy całkowicie przeobrażono aulę w wyświetloną krainę śniegu. Wszystko to dzięki zsynchronizowanym 4 projektorom o łącznej mocy prawie 60 000 ANSI lumenów.
Zanim goście weszli do środka musieli przejść przez „lodową” kurtynę która została stworzona z FOG SCREENA. Jak się szybko okazało FOG SCREEN po raz kolejny tak zachwycił gości że każdy chciał mieć zdjęcie na jego tle.
Scena którą zbudowano, mimo że nie największa była prawdziwym majstersztykiem. Otaczało ją sztuczne lodowisko, na którym tańczyli łyżwiarze. Do zbudowania sceny wykorzystano dwa rodzaje kurtyn diodowych Fourlight LED GRID i PixBOX a także znaną już podłogą diodową Fourlight LED FLOOR.
Za zarządzanie całością multimediów i realizacją kamerową odpowiadał najnowszy system zarządzania obrazem BARCO FOLSOM a do wyświetlania wizualizacji użyto 2 Media Serverów. Na obu balkonach zawisły telebimy Plasmawall, a wśród lodowych rzeźb stanełęy plazmy.
Zimowa oprawa multimedialna imprezy zorganizowanej przez CREATIVE MEDIA była naprawdę niezwykła. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za multimedia była firma ARAM.
Telekamery 2009, to najważniejsze polskie nagrody telewizyjne – wręczono je podczas gali, która odbyła się na początku lutego w Warszawie.
ARAM w tym roku był odpowiedzialny za multimedia. Fenomenalne multimedialne schody zbudowane z ponad 4000 PixBOxów zostały zaprojektowane przez znanego scenografa Giorgosa Stylianou.
Do tej realizacji przygotowywaliśmy się z dużym wyprzedzeniem. Wszystko było zaprojektowane co do milimetra. Co prawda przełożenie 4000 kostek PixBOX do nowych elementów konstrukcji zajęło nam prawie tydzień ale już sama instalacja schodów w teatrze odbyła się błyskawicznie, z czego jestem szczególnie dumny. Nasi technicy spisali się na medal. Przyznajcie, że ta dekoracja była genialna w swojej prostocie, dzięki czemu była tak fenomenalna.
W imieniu całej ekipy ARAM dziękuję wszystkim, którzy pracowali przy tej imprezie – wspaniale jest mieć swój mały wkład w tak wielkie wydarzenia.RM
Wektory 2008 to prestiżowe wyróżnienia w świecie gospodarki, polityki, kultury i mediów, które zostały wręczone tradycyjnie podczas dorocznego Balu Pracodawców, który odbył się 10 stycznia 2009 roku w Warszawie.
Za multimedia, światło oraz dźwięk odpowiadała firma ARAM Multimedia a za specjalnie przygotowany pokaz laserowy prezentujący nowe logo, firma ARAM SHOW LASERS. Impreza, która została zorganizowana w hotelu Hiloton była wyjątkowa, nie tylko z okazji okrągłej rocznicy KPP ale i wyjątkowej oprawy multimedialno-oświetleniowej.
Jako tło sceny ustawiono ściany zbudowane z PixBOX'ów, które przeplatały słupy z kurtyn LED GRID. Centralny ekran w tym roku zastąpiono ekranem FOG SCREEN (ekranem parowym), który był wykorzystany do prezentacji laserowo-projekcyjnej nowego logo. Szeroko zakrojone multimedia uzupełniała oprawa oświetleniowa bazująca na kilkunastu ruchomych urządzeniach MAC 700 i parach LEDowych sterowanych konsoletą WHOLE HOG.