piątek

Miss Polski 2009 wybrana !

83 najpiękniejsze dziewczyny z Polski i ze świata!, na takiej imprezie nie mogło nas zabraknąć :)


Tak więc w miniony weekend 4-6 września byliśmy oczywiście obecni na trzech wielkich Galach finałowych wyborów Miss Polski 2009, Miss Supranational 2009 oraz Miss Polski Nastolatek 2009 a wszystko w ramach tegorocznego Festiwalu Piękna w Płocku.


Tym razem z naszej bogatej oferty wybór padł na kurtynę LedGrid, ultralekką, transparentną kurtynę diodową znaną i docenianą przez realizatorów nie tylko w naszym kraju ;) Realizując projekt scenograficzny Anny Mioduszewskiej w Płockim amfiteatrze zainstalowaliśmy prawie 80m2 LedGrida w układzie 17 podwieszonych pasów o wysokości od 3 do 7m zapewniając tym samym kompletny back-drop sceniczny i szerokie pole manewru dla wizualizacji.


Kompleksowa usługa uwzględniała także zapewnienie 20m2 wysokiej jakości ekranu diodowego, który został podwieszony w centralnym punkcie sceny na wysokości 3m pełniąc rolę głównego telebimu scenicznego na wszystkich Galach finałowych.

Tradycyjnie, nie można pominąć osób które były zaangażowane w produkcję tej imprezy, czyli organizatora: Pawała Zeitza i Gerarda Parzutkę z ekipą, reżysera Szymona Łosiewicza, realizatora świtała Adasia Tyszkę, ekipy Leszka Malinkiewicza od budowy dekoru, całej ekipy Polsatu, POKiSU i wielu wielu innych osób, które przyczyniły się do produkcji 5 edycji tego "pięknego konkursu".


W końcowym efekcie powstała wspaniała multimedialna scena i tylko uroda pięknych finalistek konkursu była w stanie odwrócić uwagę publiczności od podziwiania jej ;)




fot.T.Gutowski

czwartek

"Naznaczony"....tajemniczy FogScreen



18 Sierpnia w warszawskim Forcie Sanguszki odbyła się konferencja prasowa serialu „Naznaczony”. Nowa produkcja telewizji TVN to zupełnie nowatorski, na polskim rynku, projekt fabularnej opowieści łączącej aspekty tajemnicy i wątki obyczajowe. Od dawna nad żadną produkcją nie unosił się taki nimb tajemniczości, jak nad "Naznaczonym". Nie było żadnych oficjalnych zdjęć z planu... nikt do końca nie znał fabuły... aktorzy mieli zakaz zdradzania szczegółów produkcji…

Organizatorzy we współpracy wykorzystując sprzęt multimedialny zaskoczyli zebranych gości tworząc niepowtarzalny klimat konferencji nawiązując do tradycji produkcji spod znaku „mystery”. Strzałem w dziesiątkę było zastosowanie ekranu dymnego Fog Screen, który idealnie wpasował się klimat konferencji. Rewolucyjny ekran na bazie pary wodnej został zainstalowany nad wejściem do sali i wypełniając dymem przejście, stworzył „kurtynę dymną” przez którą wchodziły na scenę gwiazdy serialu i twórcy produkcji. Na powierzchni z dymu za pośrednictwem projektora 15000 ANSI lumenów wyświetlana była mroczna postać na przemian z logiem przewodnim serialu. W efekcie nie było na sali aparatu czy kamery których obiektyw chociaż na chwilę nie zatrzymał się na tym właśnie dymnym ekranie.

Kolejnym multimedialnym elementem konferencji był ekran diodowy w formacie kinowym 4x2,25m na którym wyemitowany został po raz pierwszy pełny odcinek serialu. Ustawiony był w centralnym punkcie sali z dołączonymi pojedynczymi modułami diodowymi zainstalowanymi przy ekranie w dość chaotyczny sposób co pozwoliło uzyskać efekt „rozbicia ekranu”. Główną powierzchnią diody oraz dołączonymi modułami sterowaliśmy w pełni niezależnie dzięki zastosowaniu w reżyserce wielko-ekranowego procesora Screen PRO Plus. Na scenie, przed kanapami na których siedzieli aktorzy ukryte zostały 42 calowe plazmy służące do podglądu obrazu z głównego ekranu i pozwalające na lepszą interakcję aktorów z zaproszonymi gośćmi. Dopełnieniem całości było klimatyczne światło, dym i odpowiednio mroczny podkład muzyczny. Oficjalna strona internetowa serialu to www.naznaczony.tvn.pl .

Emisja w telewizji TVN od 9 września.MP



wtorek

Sopot Festival 2009


Już po raz piąty odbył się SOPOT Festival pod egidą stacji TVN. W tym roku scenografia autorstwa Giorgiosa Stylianou ociekała multimediami. Na schodach, w podłodze oraz obracanych słupach oprócz kurtyn diodowych i ogromnej ilości oświetlenia zainstalowano prawie 7000 PixBoxów.

Była to prawdopodobnie jedna z najbardziej rozbudowanych i zmechanizowanych instalacji festiwalowych jakie powstały, dlatego pozwolę sobie napisać o tym wydarzeniu nieco później ale za to w obszerniejszej formie i z większą ilością szczegółów.

ARAM wspólnie z innymi firmami od techniki (AUDIO-TECH, TRANSCOLOR, TRIAS i wiele innych) miał przyjemność pracy przy tej niesamowitej realizacji. RM

Zobacz relację video z koncertów: KLIKNIJ TUTAJ







poniedziałek

Najnowsza technologia Telebimów LED już w ARAM



Jeszcze do niedawna, ekrany diodowe w technologii SMD-RGB, czyli 3 diodowy w jednej montowane powierzchniowo były znane i stosowane w wewnętrznych instalacjach. Wysoka rozdzielczość dawała możliwość oglądania ekranu nawet z odległości 5 i mniej metrów.

Rozdzielczość jest oczywiście ważna, bo ekrany SMD w Polsce już są, nie mniej wszystkie które znam są to typowo rozwiązania wewnętrzne i to nie ze względu na technologie SMD ale jasność i głębie kolorów. Praktycznie wszystkie dostępne w Polsce jak i w naszej części Europy to rozwiązania o jasności 2000 Nit, co praktycznie dyskwalifikuje je jako ekran zewnętrzny ponieważ w dzień obraz na nim będzie bardzo blady lub wręcz niewidoczny. Oczywiście możemy taki ekran ustawić i poczekać na zmierzch żeby cieszyć się dużą rozdzielczością, nie mniej trzeba sobie zdawać z tego sprawę planując wykorzystanie takiego nośnika na imprezach outdoorowych.

Niedawno powstała jednak technologia SMD5050 która łączy w sobie obie zalety – wysoką rozdzielczości i jasność ekranów bazujących na okrągłych diodach. Jeszcze rok temu, kiedy pojawiły się pierwsze prototypy takiego nośnika z wielką niecierpliwością oglądałem postępy w rozwoju tej linii ekranów.



Na początku 2009 roku pojawiły się pierwsze produkty i natychmiast zaczęliśmy się im przyglądać. Premierowy pokaz odbył się podczas targów PRO-LIGHT+SOUND we Frankfurcie i tam też podpisaliśmy pierwszy list intencyjny na zakup prawie 100m2 takiego ekranu. Żeby tego było mało, zostały one zapakowane w najnowocześniejsze obudowy rentalowe z automatycznym systemem łączenia i dociskania modułów, co znacząco przyspiesza składania i rozkładanie ekranu oraz co ważne kilkudziesięcioma gwintowanymi otworami pomocnymi w mocowaniu elementów dekoracji bezpośrednio do modułów. Ponadto dla zastosowań wewnętrznych i studyjnych ekran ten daje możliwość pełnej regulacji jasności bez utraty głębi kolorów! RM

czwartek

Stoisko ASUS na Warsaw Fashion Street 2009

28 czerwca na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbyło się Warsaw Fashion Street 2009. Tematem tegorocznej V już edycji święta mody, kultury i sztuki była twórczość Fryderyka Chopina i klasyka w modzie.



Spacerowicze mieli okazję obejrzeć nowe modele samochodów Lancia i Alfa Romeo, zorientować się w nowych trendach w stylizacji prezentowanych przez oficjalnego kreatora makijażu L’Oreal Paris i Elnett jak również mieli okazje zapoznać się z nowościami technologicznymi prezentowanymi na stoisku firmy ASUS które mieliśmy przyjemność wyposażyć w kilka elementów multimedialnych zwiększających przekaz marketingowy produktów, które firma zaprezentowała na imprezie.



Ogromne stoisko, obudowalismy błyszczącą konstrukcją aluminiową na słupach której zainstalował 15m2 transparentnej kurtyny diodowej LedGrid na której za pośrednictwem Media Serwera emitowane były wszelkiego rodzaju wizualizacje. Z dwóch stron stoiska do kraty podwieszone zostały dwa duże ekrany diodowe w formacie 16:9 na potrzeby emisji plansz i logotypów ASUS’a. W centralnym punkcie stoiska w formie kostki, zainstalowane zostały 4 ekrany plazmowe o przekątnej 60cali na których tłumnie zgromadzeni goście mieli okazję obserwować na żywo obraz z 2 naszych kamer, które relacjonowały wszystkie atrakcje, zabawy i konkursy prowadzone przez animatorów w rejonie stoiska.



W reżyserce video wyposażonej w wielokanałowy mikser z procesorem FOLSOM czuwał nasz realizator obrazu zapewniając odpowiednio dynamiczny przekaz dla widzów. Wszystko to przy akompaniamencie dźwięków z nagłośnienia, które także zapewniliśmy tym samym tworząc kompleksową multimedialną usługę dla firmy ASUS, która w tym roku podczas Warsaw Fashion Street została nagrodzona statuetką w plebiscycie Modne Produkty 2009 za pięknego notebooka Lamborghini VX5. MP

środa

Multimedialne sceny na dni miast


"Dni miast" to zwykle imprezy robione ze sporym rozmachem. Ku mojemu zdziwieniu często nawet niewielkie miejscowości przywiązują dużą wagę to tej imprezy. Jest scena, jest gwiazda, często nawet więcej niż jedna. Jedno co jest moim zdaniem niezmienne to patrząc jako widz takiej imprez rokrocznie scena wygląda identycznie – ja nazywam to „skrzynką na owoce”. Innymi słowy ta sama scena, ten sam sprzęt te same firmy – co roku dni miasta różnią się właściwie inną datą na banerach.

Jeżeli pokrótce przyrównamy taką imprezę jak dni miasta do imprezy z wyższej rangi jak np. Festiwal w Koninie można powiedzieć, że różnią się nie tyle wielkością sceny, bo widywałem dni miast z tak ogromną sceną że z powodzeniem można by zorganizować tam większość imprez dużo wyższej rangi ale różnią się scenografią.


A dziś nowoczesna scenografia to Multimedia. Nie tyle same telebimy bo to już powinien być standard ale urządzenia zwane kurtynami diodowymi, z których obecnie buduje się nowoczesne multimedialne scenografie i które pozwalają na dosłownie malowanie scen obrazami i kolorami. Zapewne wiele osób powie, że nie są w stanie udźwignąć kosztów takich multimedialnych scenografii ale tu miła niespodzianka – ciekawa scenografia wcale nie musi być droga. Jeżeli znamy założenia i budżet możemy przygotować projekt sceny tak aby był ciekawy, inny od tego co w zeszłym roku i co najważniejsze do udźwignięcia przez organizatora.

Pomocne może też być wcześniejszy kontakt z firmą, która taki projekt może przygotować a później wykonać, ma ona wtedy odpowiedni czas na analizę możliwości, przygotowanie projektu i wizualizacji z którym można następnie udać się do sponsorów. A kurtyny diodowe umożliwiają nie tylko wyświetlanie wizualizacji podczas koncertów ale i tu uwaga obrendowania całej sceny.

Wyobraźmy sobie występ zespołu sponsorowanego przez jeden z browarów, prezenter dziękuje sponsorowi za opłacenie występu gwiazdy a scena zamienia się na czas występu w wizualizacje przelewającego się złocistego piwa, lub przesypujących się kapsli od butelek z logiem browaru. Oczywiście takie wizualizacje nie muszą być aż tak bezpośrednie, czasem wystarczy mały akcent – wizualizuje wody i bąbelków same kojarzą się z wodą mineralną i taki nienatrętny przekaz często dla sponsora jest więcej warty niż kolejne wyświetlenie jego logotypu. To oczywiście tylko luźne przykłady.

Możliwości jest wiele jednak by taki projekt miał szansę powodzenia a dni miasta miały szansę stać się imprezą wyższej rangi organizator musi odpowiednio wcześnie rozpocząć wybór partnerów.

I tak jak co roku telewizje prześcigają się w zbudowani coraz lepszej sceny miasta mogą zacząć konkurować wprowadzając rozwiązania które uatrakcyjnią ich dni miasta i dodatkowo sprawią że rokrocznie taka impreza będzie ściągać większą publiczność a co za tym idzie większych sponsorów.RM

czwartek

Miasteczko The Sims 3 w Arkadii


Na początku czerwca na polskim rynku gier komputerowych pojawiła się trzecia część kultowej gry The Sims. Przez cały premierowy weekend w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia otwarte było miasteczko simowe, które pomogliśmy wyposażyć w szereg urządzeń multimedialnych.

Wszyscy odwiedzający mogli wziąć udział w licznych konkursach i oczywiście zagrać w trzecią odsłonę The Sims. 6 czerwca gościem specjalnym miasteczka simowego, była Agnieszka Chylińska – jedna z największych fanek tej gry. Po efektownym pojawieniu się w centrum handlowym gdzie czekał na nią tłum fanów Agnieszka, na specjalnie przygotowanej scenie, zaprezentowała trzecią odsłonę wirtualnej symulacji życia. Efekty jej dotychczasowej zabawy z trzecią częścią gry były widoczne dla tłumnie zgromadzonych osób dzięki połączonemu systemowi ekranów plazmowych ustawionych na terenie całego miasteczka.



Dodatkowo dwóch operatorów z kamerami rejestrowało wszystkie te atrakcje przekazując na żywo materiał także za pośrednictwem sieci ekranów. Nad wszystkim panował realizator wizji, którego zadaniem było efektywne zarządzanie i dystrybuowanie odpowiedniego obrazu na wyselekcjonowane ekrany plazmowe.



Pomimo dość prostego schematu realizacji reżyserka video wymagała zastosowania między innymi dwóch procesorów FOLSOM które umożliwiły synchronizację systemów komputerowych Macintosh i Windows, odpowiednie wyskalowanie obrazu i możliwość zastosowania tzw. miękkich przejść. Dzięki temu osiągnęliśmy odpowiednio wysoki poziom technicznej realizacji ku zadowoleniu naszego klienta, którym w tym przypadku była agencja MAT Creation & Production. MP

poniedziałek

30 Festiwal Piosenki Dziecięcej w Konienie


Na początku czerwca odbył się Międzynarodowy Festiwal Tańca i Piosenki Dziecięcej w w Koninie, przy którym mieliśmy okazję pracować. W tym roku obchodzono jubileusz 30-lecia tej największej w Polsce i Europie imprezy dziecięcej. Finałem festiwalu trwającego 5 dni był uroczysty koncert galowy w amfiteatrze przy ul. Wyszyńskiego. Gala, wyreżyserowana przez Darka Lewandowskiego została podzielona na dwie części, pierwszą z nich poprowadziła Majka Jeżowska a konferansjerem części drugiej był Jerzy Kryszak. Wystąpili laureaci Brązowych Aplauzów oraz wyróżnień i zdobywcy nagród z poprzednich edycji festiwalu. Zostały wręczone nagrody 30. MDFPiT oraz Honorowe Aplauzy osobom, które przez 30 lat trwania dziecięcej imprezy poświęciły jej sporo twórczej pracy. Muzyczną gwiazdą wieczoru była grupa Afromental.



Na scenie amfiteatru zbudowano największą multimedialną scenografię, jaka kiedykolwiek została postawiona w ciągu 30 lat istnienia tego festiwalu, złożoną z dwóch typów kurtyn diodowych o łącznej powierzchni prawie 150m2. Większą część scenografii stanowiła najnowsza i ciesząca się bardzo dużym uznaniem w branży kurtyna diodowa PIXBOX ustawiona w wysokie słupy na całej szerokości sceny. Pozostała część projektu scenograficznego Marka Grabowskiego, między innymi widoczna na zdjęciu rzymska cyfra XXX, wymagała użycia transparentnej kurtyny diodowej znanej jako LED GRID. Realizacja wymagała przygotowania profesjonalnych wizualizacji autorstwa Piotra Jankowskiego, które za pośrednictwem media serwerów były emitowane na kurtyny diodowe. W efekcie zwyczajny na co dzień amfiteatr zamienił się w piękną i efektowną scenę której nie powstydziłby się niejeden znany artysta branży muzycznej.