czwartek

Stoisko ASUS na Warsaw Fashion Street 2009

28 czerwca na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu w Warszawie odbyło się Warsaw Fashion Street 2009. Tematem tegorocznej V już edycji święta mody, kultury i sztuki była twórczość Fryderyka Chopina i klasyka w modzie.



Spacerowicze mieli okazję obejrzeć nowe modele samochodów Lancia i Alfa Romeo, zorientować się w nowych trendach w stylizacji prezentowanych przez oficjalnego kreatora makijażu L’Oreal Paris i Elnett jak również mieli okazje zapoznać się z nowościami technologicznymi prezentowanymi na stoisku firmy ASUS które mieliśmy przyjemność wyposażyć w kilka elementów multimedialnych zwiększających przekaz marketingowy produktów, które firma zaprezentowała na imprezie.



Ogromne stoisko, obudowalismy błyszczącą konstrukcją aluminiową na słupach której zainstalował 15m2 transparentnej kurtyny diodowej LedGrid na której za pośrednictwem Media Serwera emitowane były wszelkiego rodzaju wizualizacje. Z dwóch stron stoiska do kraty podwieszone zostały dwa duże ekrany diodowe w formacie 16:9 na potrzeby emisji plansz i logotypów ASUS’a. W centralnym punkcie stoiska w formie kostki, zainstalowane zostały 4 ekrany plazmowe o przekątnej 60cali na których tłumnie zgromadzeni goście mieli okazję obserwować na żywo obraz z 2 naszych kamer, które relacjonowały wszystkie atrakcje, zabawy i konkursy prowadzone przez animatorów w rejonie stoiska.



W reżyserce video wyposażonej w wielokanałowy mikser z procesorem FOLSOM czuwał nasz realizator obrazu zapewniając odpowiednio dynamiczny przekaz dla widzów. Wszystko to przy akompaniamencie dźwięków z nagłośnienia, które także zapewniliśmy tym samym tworząc kompleksową multimedialną usługę dla firmy ASUS, która w tym roku podczas Warsaw Fashion Street została nagrodzona statuetką w plebiscycie Modne Produkty 2009 za pięknego notebooka Lamborghini VX5. MP

środa

Multimedialne sceny na dni miast


"Dni miast" to zwykle imprezy robione ze sporym rozmachem. Ku mojemu zdziwieniu często nawet niewielkie miejscowości przywiązują dużą wagę to tej imprezy. Jest scena, jest gwiazda, często nawet więcej niż jedna. Jedno co jest moim zdaniem niezmienne to patrząc jako widz takiej imprez rokrocznie scena wygląda identycznie – ja nazywam to „skrzynką na owoce”. Innymi słowy ta sama scena, ten sam sprzęt te same firmy – co roku dni miasta różnią się właściwie inną datą na banerach.

Jeżeli pokrótce przyrównamy taką imprezę jak dni miasta do imprezy z wyższej rangi jak np. Festiwal w Koninie można powiedzieć, że różnią się nie tyle wielkością sceny, bo widywałem dni miast z tak ogromną sceną że z powodzeniem można by zorganizować tam większość imprez dużo wyższej rangi ale różnią się scenografią.


A dziś nowoczesna scenografia to Multimedia. Nie tyle same telebimy bo to już powinien być standard ale urządzenia zwane kurtynami diodowymi, z których obecnie buduje się nowoczesne multimedialne scenografie i które pozwalają na dosłownie malowanie scen obrazami i kolorami. Zapewne wiele osób powie, że nie są w stanie udźwignąć kosztów takich multimedialnych scenografii ale tu miła niespodzianka – ciekawa scenografia wcale nie musi być droga. Jeżeli znamy założenia i budżet możemy przygotować projekt sceny tak aby był ciekawy, inny od tego co w zeszłym roku i co najważniejsze do udźwignięcia przez organizatora.

Pomocne może też być wcześniejszy kontakt z firmą, która taki projekt może przygotować a później wykonać, ma ona wtedy odpowiedni czas na analizę możliwości, przygotowanie projektu i wizualizacji z którym można następnie udać się do sponsorów. A kurtyny diodowe umożliwiają nie tylko wyświetlanie wizualizacji podczas koncertów ale i tu uwaga obrendowania całej sceny.

Wyobraźmy sobie występ zespołu sponsorowanego przez jeden z browarów, prezenter dziękuje sponsorowi za opłacenie występu gwiazdy a scena zamienia się na czas występu w wizualizacje przelewającego się złocistego piwa, lub przesypujących się kapsli od butelek z logiem browaru. Oczywiście takie wizualizacje nie muszą być aż tak bezpośrednie, czasem wystarczy mały akcent – wizualizuje wody i bąbelków same kojarzą się z wodą mineralną i taki nienatrętny przekaz często dla sponsora jest więcej warty niż kolejne wyświetlenie jego logotypu. To oczywiście tylko luźne przykłady.

Możliwości jest wiele jednak by taki projekt miał szansę powodzenia a dni miasta miały szansę stać się imprezą wyższej rangi organizator musi odpowiednio wcześnie rozpocząć wybór partnerów.

I tak jak co roku telewizje prześcigają się w zbudowani coraz lepszej sceny miasta mogą zacząć konkurować wprowadzając rozwiązania które uatrakcyjnią ich dni miasta i dodatkowo sprawią że rokrocznie taka impreza będzie ściągać większą publiczność a co za tym idzie większych sponsorów.RM

czwartek

Miasteczko The Sims 3 w Arkadii


Na początku czerwca na polskim rynku gier komputerowych pojawiła się trzecia część kultowej gry The Sims. Przez cały premierowy weekend w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia otwarte było miasteczko simowe, które pomogliśmy wyposażyć w szereg urządzeń multimedialnych.

Wszyscy odwiedzający mogli wziąć udział w licznych konkursach i oczywiście zagrać w trzecią odsłonę The Sims. 6 czerwca gościem specjalnym miasteczka simowego, była Agnieszka Chylińska – jedna z największych fanek tej gry. Po efektownym pojawieniu się w centrum handlowym gdzie czekał na nią tłum fanów Agnieszka, na specjalnie przygotowanej scenie, zaprezentowała trzecią odsłonę wirtualnej symulacji życia. Efekty jej dotychczasowej zabawy z trzecią częścią gry były widoczne dla tłumnie zgromadzonych osób dzięki połączonemu systemowi ekranów plazmowych ustawionych na terenie całego miasteczka.



Dodatkowo dwóch operatorów z kamerami rejestrowało wszystkie te atrakcje przekazując na żywo materiał także za pośrednictwem sieci ekranów. Nad wszystkim panował realizator wizji, którego zadaniem było efektywne zarządzanie i dystrybuowanie odpowiedniego obrazu na wyselekcjonowane ekrany plazmowe.



Pomimo dość prostego schematu realizacji reżyserka video wymagała zastosowania między innymi dwóch procesorów FOLSOM które umożliwiły synchronizację systemów komputerowych Macintosh i Windows, odpowiednie wyskalowanie obrazu i możliwość zastosowania tzw. miękkich przejść. Dzięki temu osiągnęliśmy odpowiednio wysoki poziom technicznej realizacji ku zadowoleniu naszego klienta, którym w tym przypadku była agencja MAT Creation & Production. MP

poniedziałek

30 Festiwal Piosenki Dziecięcej w Konienie


Na początku czerwca odbył się Międzynarodowy Festiwal Tańca i Piosenki Dziecięcej w w Koninie, przy którym mieliśmy okazję pracować. W tym roku obchodzono jubileusz 30-lecia tej największej w Polsce i Europie imprezy dziecięcej. Finałem festiwalu trwającego 5 dni był uroczysty koncert galowy w amfiteatrze przy ul. Wyszyńskiego. Gala, wyreżyserowana przez Darka Lewandowskiego została podzielona na dwie części, pierwszą z nich poprowadziła Majka Jeżowska a konferansjerem części drugiej był Jerzy Kryszak. Wystąpili laureaci Brązowych Aplauzów oraz wyróżnień i zdobywcy nagród z poprzednich edycji festiwalu. Zostały wręczone nagrody 30. MDFPiT oraz Honorowe Aplauzy osobom, które przez 30 lat trwania dziecięcej imprezy poświęciły jej sporo twórczej pracy. Muzyczną gwiazdą wieczoru była grupa Afromental.



Na scenie amfiteatru zbudowano największą multimedialną scenografię, jaka kiedykolwiek została postawiona w ciągu 30 lat istnienia tego festiwalu, złożoną z dwóch typów kurtyn diodowych o łącznej powierzchni prawie 150m2. Większą część scenografii stanowiła najnowsza i ciesząca się bardzo dużym uznaniem w branży kurtyna diodowa PIXBOX ustawiona w wysokie słupy na całej szerokości sceny. Pozostała część projektu scenograficznego Marka Grabowskiego, między innymi widoczna na zdjęciu rzymska cyfra XXX, wymagała użycia transparentnej kurtyny diodowej znanej jako LED GRID. Realizacja wymagała przygotowania profesjonalnych wizualizacji autorstwa Piotra Jankowskiego, które za pośrednictwem media serwerów były emitowane na kurtyny diodowe. W efekcie zwyczajny na co dzień amfiteatr zamienił się w piękną i efektowną scenę której nie powstydziłby się niejeden znany artysta branży muzycznej.






czwartek

Podłoga interaktywna


Podłoga interaktywna to system, które powoduje, że zwyczajna podłoga lub ściana zamienia się w kreatywny nośnik multimedialny.

Ryby pływające w wirtualnym akwarium uciekające przed naszymi stopami, wirtualna piłka nożna czy ślady stóp na nieistniejącym piasku posłanym logotypami firmy to tylko kilka możliwości jakie daje interaktywna podłoga lub ściana.



Ale my poszliśmy o krok dalej niż inne firmy posiadające tego typu systemy.

Po pierwsze system jest w pełni customizowalny i co ważnie nie jest ograniczony tylko do podłogi, interakcje możemy zrobić na ścianie, wodzie a także co ważne można go zintegrować się z ekranem FOG Screen co daje zupełnie nowe możliwości. Wyobraźmy sobie, że kurtynę z suchej pary, na której są wyświetlane wizualizacje, które reagują kiedy człowiek wchodzi w ekran lub wkłada w niego rękę – ale nie musicie sobie tego wyobrażać – to już jest i można zobaczyć na filmiku demo poniżej.



Dzięki inwestycji w najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie już wkrótce zaprezentujemy możliwość interakcji z laserami i ekranami wodnymi. Nasz iFloor sprawdzi się także w połączeniu z nasze diodowa podłogą diodowa oraz kurtynami LED.





wtorek

ARAM zamieszany w „aferę podpalenia” IPNu


ARAM stoi za podpaleniem budynku IPN. Pierwszego czerwca, dokładnie o godzinie 22:00 został podłożony „multimedialny ogień” pod siedzibą IPN.

Dwa projektory 15000 ANSI trawiły praktycznie cały budynek IPN. W taki nietypowy sposób ugrupowanie SLD chciało uczcić obchody 4 czerwca 1989 roku, podkreślając, że jest za likwidacją Instytutu.

Choć wydarzenie to ma wydźwięk polityczny, my traktujemy je czysto profesjonalnie – to kolejny, nietypowy, rodzaj happeningu w jakim mieliśmy okazję uczestniczyć, dostarczając najnowsze technologie audio-wizualne i pokazując do czego są zdolni nasi technicy i realizatorzy.


Zobacz relację na TVN24

poniedziałek

Wspaniałe wizualizacje podczas Nocy Muzeów



Noc muzeów to ogólnoeuropejska impreza kulturalna w której uczestniczy ponad 40 państw i prawie 2 tysiące galerii. W Polsce, organizowana w Warszawie i wielu innych miastach doczekała się swojej szóstej edycji. W tym czasie bezpłatnie udostępniane są muzea, galerie i wybrane instytucje państwowe.



Warszawska galeria Zachęta podczas Nocy Muzeów zapraszała do odwiedzenia otwartej w kwietniu wystawy „Inwazja dźwięku” której motywem przewodnim są „dźwięki sztuki” w malarstwie współczesnym zwykle umykające naszej uwadze. W dobie sztuki nowych mediów to związek obrazu i dźwięków jest jak stare dobre małżeństwo o czym mogliśmy się przekonać dzięki akcji promocyjnej Polskiej Grupy Energetycznej będącej partnerem galerii podczas Nocy Muzeów.

Tak więc 16 Maja punktualnie o 22.00, PGE we współpracy z Creative Media i Aram Multimedia przygotowała specjalny pokaz wizualizacji multimedialnych na fasadzie galerii Zachęta. Grafika komputerowa, autorstwa Wojtka Koperskiego została specjalnie przygotowana i dopasowana do struktury architektonicznej budynku potęgując wizualne wrażenia i zaciekawienie tłumu gapiów zgromadzonych przed galerią. Siła światła jaką wykorzystaliśmy do emisji wizualizacji pomimo późnych godzin wieczornych sięgnęła 30000 ANSI lumenów!


Pozostała, frontowa część budynku mieniła się jaskrawym fioletem co wydawać się mogło osiągnęliśmy przez zastosowanie oświetlenia architektonicznego – nic bardziej mylnego ponieważ oświetlenie w technologii LED w połączeniu z „know-how” też potrafi czynić cuda. Oczywiście dopełnieniem dla zmysłów była odpowiednia muzyka, która za pośrednictwem przygotowanego zestawu audio docierała do pobliskiego hotelu Sofitel Victoria.


Ilości osób które zgromadziły się przed Zachętą w oczekiwaniu na kolejny cykl wizualizacji nie sposób było policzyć i tylko dzięki setkom błysków z lamp aparatów fotograficznych i obecności kilku stacji telewizyjnych oceniamy, że zainteresowanie było ogromne. MP


Dni Kultury Studenckiej w Lublinie


6 maja na placu Zamkowym w Lublinie brytyjska formacja "The Futureheads" zainaugurowała Juwenalia 2009 czyli Dni Kultury Studenckiej. Mimo ulewnego deszczu ponad dwa tysiące osób bawiło się na koncercie na placu Zamkowym dzięki niezwykle motorycznej i energetycznej muzyce wspomaganej doskonałą realizacją video za którą odpowiadała firma ARAM Multimedia.

3 profesjonalnych operatorów kamer wspomaganych dodatkowo przez zdalnie sterowane kamery ustawione na specjalnych ruchomych głowicach, w strugach deszczu rejestrowało każda sekundę koncertu dając tym samym maksymalne pole do popisu dla naszego realizatora obrazu.

Publiczność zgromadzona na placu mogła podziwiać efekty tej realizacji za pośrednictwem dwóch wysoko podwieszonych ekranów 4x3m i projektorów o sile światła 15.000 ansi zapewniających doskonały kontrast i jakość obrazu.


Warto było tam być i zobaczyć, jak można zrobić rewelacyjny show, maksymalnie angażujący słuchaczy.