środa

IEM od projektu do efektu z ARAM

Intel Extreme Masters 2014, to mega-produkcja związana z globalnym e-sportem, którą mieliśmy przyjemność realizowania w modelu "od projektu do efektu".

Na zlecenie agencji (organizatora) odpowiadaliśmy za przygotowanie projektu scenografii oraz późniejsze jego wykonanie obejmujące logistykę wraz z zapewnieniem obsługi technicznej w zakresie oświetlenia, multimediów oraz nagłośnienia. Koncepcja projektu obu scen powstawała we współpracy z organizatorem, a prace nad nią trwały przez kilka tygodni. Punkt wyjścia do projektu stanowiły oczywiście założenia i wytyczne względem podziału przestrzeni i układu wszystkich miejsc, których wygląd został następnie wzbogacony i uzupełniony o całą gamę nowoczesnych multimediów i oświetlenia.



Światowy Finał 8 Edycji Intel Extreme Masters, miał miejsce w Katowickim Spodku w dniach 14-16 marca. Wydarzenie, można z całą pewnością nazwać kluczowym wśród eventów związanych z globalnym e-sportem, a o jego niebywałym sukcesie mówią imponujące liczby - 75 tyś. osób odwiedzających oraz ponad 8 milionów unikalnych użytkowników śledzących rozgrywki w internecie.


Lista urządzeń użytych przy produkcji jest tak długa, że wymienienie wszystkich zajęło by zbyt dużo czasu, ale dla skali mogę powiedzieć że użyliśmy 12 TiRów, do ich przewiezienia :)

Wśród kluczowych technologii znalazły się natomiast:
- nowoczesne projektory wysokiej mocy Barco HDX oraz Barco HDF
- konsolety oświetleniowe GrandMA 2 Full-size oraz GrandMA 2 Light, wzbogacone o procesory GrandMA 2 NPU oraz konsolety Avolites Tiger Touch spięte w niezależny system
- ekrany diodowe 6mm i 8mm o łącznej powierzchni sięgającej 120m2
- ponad 1000mb kratownic scenicznych
- ponad 200 ruchomych głów, w tym zdecydowana większość marki ClayPaky oraz Fourlight
- ponad 300 innych konwencjonalnych urządzeń oświetleniowych

Fakt, że projekt został zrealizowany z sukcesem, to doskonały dowód na to, iż wprowadzony przez nas model współpracy „od projektu do efektu" doskonale sprawdza się nawet przy produkcjach o tak dużej skali.

W tym miejscu warto wspomnieć, iż IEM 2014 obejmował cztery sceny, z czego na trzech prowadzone były niezależne rozgrywki oraz czwartą na której odbywały się wszelkie zapowiedzi i wręczane były nagrody dla zwycięzców. Dodajmy, iż za realizację oświetlenia na wszystkich scenach odpowiadali realizatorzy na stałe pracujący w Aram. Rywalizacji na scenach towarzyszyły również targi z blisko dwudziestoma wystawcami, gdzie zapewnienie techniki scenicznej również należało do naszych zadań.









Więcej zdjęć na naszym profilu na Facebook